17 april 2013

Er is meer van mij,
Meer dan een tijdje geleden.
Ik ben de afgelopen maanden dichter bij mezelf gekomen.
Dichterbij mijn eigen kern.
Dichterbij datgene waar het in mijn leven om draait.
Steeds duidelijker waar het om gaat.
Een fijn gevoel,
Een energiek gevoel.
Tijdens de wazige stukken,
Waarin ik het niet meer helder zie,
Het pad door het kreupelhout niet kan zien,
Op zoek ben naar mezelf,
Is het fijn om in de spiegel te kijken
En daar zoveel van mijzelf terug te zien.
Zonder te hoeven zoeken is het daar.
Klaar om me bemoedigend toe te knikken,
Een gulle lach te tonen
En me een spiegel voor te houden.
Ik zie veel van mijzelf,
Genoeg om bevestigd te krijgen
Dat ik daar ben.
Dat er werk in volle uitvoering is.
Vertrouwen in het moment dat ik mezelf
Niet fysiek zo nodig heb om te weten dat ik er ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten