15 mei 2013

Schilderen.

Ja hoor! Het nemen van een vrije dag om je huis te schilderen blijft een gok. En dat geeft mij een dag vrij-af. Schilderen in de regen is niet goed. En ik weet toch ook wel dat je niet van te voren kunt plannen wanneer het goed schilderweer is?
Ik wil graag mijn huis weer goed in de verf hebben, dat geeft een rustig gevoel. Vorige week heb ik de dakgoot al kunnen schilderen en de afgelopen twee weken in etappes mijn oude tuinbank helemaal opgeknapt. Grappig eigenlijk, voor mijn huis wil ik dat er een mooie lik verf op zit, geen gebladder. En toch kan ik zo genieten van oud verweerd hout, waar de verschillende kleuren van de voorgaande jaren zichtbaar zijn. Roestige plekken op metaal en mos ontstaan door jaren van vocht.
Zolang het regent ga ik maar genieten van de foto's in mijn album en het voordeel daarvan is dat mijn eigen houtwerk er dan stukken beter uitziet.


 


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten