15 februari 2013

van Olga & Marijgje naar STAALSMID

Olga & Marijgje.
Een naam met een gevoel.
Kwam voort uit Uw Dapper Snijdertje.
Het voelde goed, het stond voor wie ik was.
Soms voelde ik meer voor de OLGA-kant en een andere keer weer meer voor de MARIJGJE in mij.
Ik voelde me er goed bij.
Tot een paar maanden geleden. In het donker reed ik door de regen naar huis. In mijn SAAB met dampende motorkap, muziekje op. Ik zat vol allemaal nieuwe plannen en ik dacht aan Olga&Marijgje. Bam, dat kwam binnen! Opeens voelde die naam niet meer goed. Te veel beperkingen leken er via die naam op me af te komen. Een steen op mijn maag, die me naar beneden trok. Me belemmerde in al mijn ideeen. Niet helpend. Creativiteit moet stromen, in een opwaartse stroom kunnen gaan. En met deze naam leek dat niet meer te lukken. Einde. Passe. Finito
Tijd voor Gaan, Doen, Kracht. Onbeperkt laten stromen. In welke vorm dan ook.
En hoe goed voelde op dat moment mijn eigen achternaam, al jaren de mijne.
STAALSMID.

3 opmerkingen: