1 november 2011

Hoed voor Stich'n Bitch jubileum

Alweer anderhalve maand geleden, maar nog niet over kunnen bloggen; mijn hoed voor SnB jubileum. Geinspireerd door de hoed van Ada Harris, schoonmaakster in London. Dit boek van Paul Gallico heb ik toen ik een jaar of 20 was voor een paar gulden gekocht en heeft een aantal beelden in mijn geheugen gegrift, waaronder de hoed van mrs 'arris. De vrolijk bungelende bloem boven op haar hoed. 

Ik had wat schetsjes gemaakt voor mijn hoed, onder andere 1 met een bungelende bloem bovenop. Opeens schoot me te binnen dat dit leek op de hoed van Ada Harris. Al die jaren heeft dit beeld ergens opgeslagen gelegen en mag er nu even uitkomen. Leuk! Meteen is er het besef hoe belangrijk het is om je te omgeven met goede dingen, zeker bij kleine kinderen; je slaat dingen op voor je leven.  Op de kleuterschool heb ik met veel plezier voor het eerst getekend en gespat  met ecoline. En ecoline heeft nog steeds mijn voorkeur om mee te werken.Wat een prachtige kleuren vond ik dat als 5 jarig meisje, zo intens en vol! En pure magie wanneer je met donkerblauwe ecoline over je was-tekening gaat; opeens is het nacht geworden in je tekening!
En dan nu is opeens Ada Harris terug.
De hoed had ik 5 jaar geleden al eens gevilt. Effen zwart. De bloemen zijn gehaakt, dezelfde bloemen als in maart bij de SnB Flashmob., gemaakt van Drops Eskimo. Het is een behoorlijke topzware hoed geworden, maar wel eentje waar ik vrolijk van word.


2 opmerkingen: