7 september 2013

Een middag jousting op Hever Castle.

 
  
Hever Castle.
Ooit het huis van Anna Bolein, de tweede vrouw van Henry Tudor.
Als liefhebber van Anne Boleyn en Jonathan Rhys Meyer's vertolking van King Henry, bracht ik graag een 2e bezoek aan Hever Castle.
Twee weken geleden was het zeer warm weer en jousting op Hever Castle. Jousting!
Tot die ochtend op de camping wist ik niet dat een ridder steekspel zo heet.
Er was jousting op Hever Castle en wij gingen er heen.... en we waren niet de enige.
Vooruit, verstand op nul en me onderdompelen in engels volkvermaak.
 
 King Henry in hoogst eigen persoon arriveerde op Hever.
Wat een charisma!
 
Het steekspel vindt plaats op het evenementveld, allemaal in optocht achter de koning aan!
De knop omgezet; mee met het volk. 
 
En als we dan toch ons onderdompelen, dan ook helemaal!
Natuurlijk op de foto met de koning en koningin.
 Eerst maakten we een keurige reverence die Henry deed uitroepen "Bring it on then!" en Anne krijste "Oh, don't just flirt with him!"
 
En daar begint het steekspel. De ridders van de koning tegen de Franse uitdagers.
 (for some action click on the link for a YouTube film from 2010, little has changed) 
 
 
 
Na het steekspel een wandeling door de grote tuinen van Hever,
Langs een muur van dahlia's.
 
 
 
Eendjes voeren bij het meer.
Hoe kan het nou zijn dat ik dit niet gezien heb, toen ik ging zitten!
Als je dan toch in de eendenschijt moet gaan zitten, dan meteen ook maar op de goede plek die poep!
En dat tussen al die nette engelse dagjes-mensen.
Lekker!
 
 
Mijn kleren zijn al vies en de beste manier om het water doolhof te ervaren is het gaan ervaren!
Niet aarzelen, doorlopen! En kletsnat was ik. Van zo'n klein straaltje.
Best lekker!

Een middagje engels vermaak op Hever Castle.
Afgesloten met een kop thee en natuurlijk ontbreekt de trouwerij niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten